X
تبلیغات
رایتل
تکنیک مراقبه گاشو

مراقبه گاشو یک تکنیک ساده و مفید برای ایجاد و تقویت تمرکز و افزایش قدرت حافظه میباشد. گاشو(Gasho) به معنی دستهای به هم چسبیده است، دستهایی که برهم قرار گرفتهاند و در مقابل قلب قرار داده شده اند. مراقبه گاشو را میتوان بصورت نشسته روی صندلی یا روی زمین به صورت دو زانو یا چهار زانو انجام داد. نکته مهم در انجام این مراقبه صاف بودن کمر و ستون فقرات میباشد. زیرا در این حالت جریان انرژی در کانال اصلی بدن که منطبق بر نخاع است به سهولت و سادگی به حرکت در می آید.
مراقبه گاشو به تنهایی مراقبه کاملی است و هر کس میتواند روزانه 10 الی 20 دقیقه آن را انجام دهد. بسیار مناسب و لازم است که شما این مراقبه را انجام دهید و در انجام آن به مهارت برسید. نکته دیگر در انجام مراقبه گاشو این است که توجه و تمرکز باید بر محل تماس انگشت وسط باشد (انگشت آتش). 

در روزهای اول تمرین این مراقبه ممکن است تمرکز شما از این نقطه قطع شود و فکرهای پراکنده به ذهن شما برسد، در این حالت باید همچنان آرام باشید و هیچ عکس العمل تدافعی در مقابل این افکار نداشته باشید، فقط به آنها به صورت ذهنی نگاه کنید و آنها را بپذیرید و دوباره تمرکز خود را به محل تماس انگشت وسط باز گردانید. با این روش بزودی میتوانید افکار خود را در کل زمان انجام تمرین مراقبه گاشو به این محل متمرکز کنید بدون اینکه افکار مزاحم حواس شما را از این نقطه منحرف کنند. 

توصیه میشود مراقبه گاشو را هر روز انجام دهید و به آن به صورت یک کار روزانه و لازم مثل مسواک زدن نگاه کنید، از انجام این مراقبه لذت ببرید و به نتایج بدست آمده از انجام روزانه و مرتب این تمرین توجه و تمرکز کنید. بزودی از انجام این تمرین لذت فرآوان خواهید برد و نتایج خوبی بدست خواهید آورد، یادتان باشد این مراقبه در کمال سادگی بسیار قدرتمند است و میتواند یاوری خوب و همیشگی برای شما در تحصیل و زندگی باشد. 
 

مزایای مراقبه گاشو:
          1- ایجاد آرامش
          2- افزایش تمرکز
          3- افزایش انرژی های فردی
 

مراحل انجام مراقبه گاشو
          1- در حالتی آرام روی صندلی با پشتی صاف و چشمان بسته و یا 

              نشسته روی زمین به صورت دوزانو و یا چهار زانو قرار بگیرید.
          2- دستان خود را به هم گرفته و در مقابل قلب قرار دهید.
          3- تمرکز و توجه خود را به محل تماس انگشتان وسط هدایت کنید.
          4- مدت 10 الی 20 دقیقه در این حالت بمانید.
          5- تمرکز خود را از محل تماس انگشت وسط قطع کنید و دستان خود را پائین بیاورید.
          6- از خودتان بخاطر انجام این تمرین سپاسگذاری کنید.
          7- چند نفس عمیق بکشید و به حالت عادی باز گردید.